សំរាប់ទាំងអស់គ្នា

ចំណេះដឹង​ដើម្បីទាំងអស់គ្នា

តើធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីថែរក្សាការងារក្នុងពេលសេដ្ធកិច្ចកំពុងធ្លាក់ចុះ?

Posted by phearykh ​នៅ ខែ​មេសា 27, 2009

តើធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីថែរក្សាការងារក្នុងពេលសេដ្ធកិច្ចកំពុងធ្លាក់ចុះ?

(ដកស្រង់ចេញពីទស្សនាវដ្ដី​ វិទ្យាសាស្រ្តកុំព្យូទ័រ)

ព័ត៌មានថ្មីៗស្ដីអំពីការធ្លាក់ចុះនៃស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចលើពិភពលោកបានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនជាច្រើនបានផ្ដោត លើការកាត់បន្ថយនៃការចំណាយជាពិសេសលើប្រាក់ខែបុគ្គលិក។ សំរាប់សាកលភាវូបនីយកម្មបច្ចេកវិទ្យាយើងដឹងហើយថាការងារជាទ្រព្យសម្បត្ដិសំខាន់ណាស់សំរាប់ មនុស្សគ្រប់រូប។ ជាពិសេសក្នុងកាលៈទេសៈបែបនេះបើសិនជាអ្នកបាត់បង់ការងារណាមួយហើយនោះពិបាក និងស្វែងរកការងារធ្វើ ផ្សេងទៀតណាស់។ ដូច្នេះក្នុងអត្ថបទនេះយើងនឹងសង្កត់ធ្ងន់ទៅលើការការពារ និងថែរក្សាការងារដើម្បីឱ្យឆ្លងផុតក្នុងអន្ដរកាលដ៏អាក្រក់នេះ។ ទោះបីជាយ៉ាងណានេះគ្រាន់តែជាការណែនាំមួយផ្នែកប៉ុណ្ណោះសង្ឃឹមលោកអ្នកអាចមានមធ្យោបាយផ្ទាល់ ខ្លួនផ្សេងទៀតដើម្បីសង្គ្រោះលោកអ្នកឱ្យផុតពីគ្រោះដ៏អាក្រក់នេះ។ ១. បង្កើនសកម្មភាពរបស់លោកអ្នក (Be more active in your team or be visible) លោកអ្នកត្រូវធ្វើខ្លួនលោកអ្នកឱ្យក្លាយជាបុគ្គលិកសកម្ម និង ចូលរួមគ្រប់សកម្មភាពរបស់ក្រុមថែម ទៀត។ អ្នកដែលមិនសកម្មក្នុងក្រុមនឹងក្ល្លាយជាមនុស្សគ្មានប្រយោជន៍ហើយមិនយូរប៉ុន្មានលោកអ្នកនឹង ទទួលបានសំបុត្រអញ្ជើញលោកអ្នកឱ្យចូលនិវត្ដន៍ពីការងារ….។ ដូច្នេះអ្វីដែលលោកអ្នកត្រូវធ្វើគឺ ត្រូវចូលរួមគ្រប់សកម្មភាពទាំងរបស់អង្គភាពលោកអ្នក ឱ្យក្ល្លាយជាមនុស្សដែលក្រុមលោកអ្នកគិតថាលោកអ្នកជាមនុស្សសំខាន់។ យើងបានកត់សំគាល់ពី ចំណុចមួយចំនួនដើម្បីប្រែក្លាយ មនុស្សដែលមិនសូវសកម្មអោយក្លាយជាមនុស្សសកម្មៈ a. ត្រូវមកធ្វើការមុនម៉ោងហើយចេញពីធ្វើការក្រោយគេ។ គឺត្រូវធ្វើយ៉ាងណាអោយប្រធាន ឬចៅហ្វាយលោកអ្នកមើលឃើញថាលោកអ្នកយកចិត្ដទុកដាក់នឹងការងារ ជាជាងអោយចៅហ្វាយឃើញលោកអ្នក អង្គុយមើលតែនាឡិកា។ b. រៀបចំខ្លួនប្រាណលោកអ្នកអោយមានលក្ខណៈស្រស់ថ្លា ប្រកបដោយអាជីពជាអ្នកធ្វើការគឺ ត្រូវពិនិត្យមើលតាំងចុងសក់លោកអ្នករហូតដល់ចុងជើងរបស់លោកអ្នកមុនពេលចេញទៅធ្វើការ។ ធ្វើបែបនេះ លោកអ្នកនឹងមានអារម្មណ៍កាន់តែជឿជាក់ក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយមិត្ដភ័ក្ដ្ររួមការងារថែមទៀតគឺរាប់ទាំងចៅហ្វាយរបស់លោកអ្នក។ c. ត្រូវពិនិត្យពិច័យលើគ្រប់កិច្ចការដែលបានដាក់អោយ ទោះបីជាការងារតូចក្ដី។ d. បើជួបអ្នកថ្មីត្រូវប្រុងត្រចៀកស្ដាប់ហើយនិយាយស្ដី ឬឆ្លើយតបទាន់ អោយបានសមរម្យក្នុងពេលវេលា សមស្របណាមួយ។ ហើយសូមកុំភ្លេចណែនាំពីខ្លួនលោកអ្នក តួនាទី និង សមត្ថភាពលោកអ្នក។ d. ការណែនាំខ្លួនលោកអ្នកត្រូវធ្វើអោយហ្មត់ចត់ គឺ ភ្នែកលោកអ្នកត្រូវសំឡឹងដៃគូ ហើយចាប់ដៃឱ្យកាន់ តែណែនកាន់តែល្អ។ ២. ចុះចូល (សម្របសម្រួល) គ្រប់មជ្ឈដ្ឋាន នឹងគ្រប់កាលៈទេសៈ (Be easy all the time and environment) ការចុះចូល (សម្របសម្រួល) មិនមែនមានន័យថាលោកអ្នកត្រូវអត់ធ្មត់ខំគិតតែពីធ្វើការដូចម៉ាស៊ីនទោះបីចៅហ្វាយលោកអ្នកជេរ ត្មិះ តិះដៀលស្រែកគំហ៊ោកកំហែងដាក់លោកអ្នកយ៉ាងណាក៏ដោយនោះទេ។ ក្នុងន័យ នេះគឺមានន័យថាលោក អ្នកត្រូវទន់ភ្លន់ និង បង្កភាពងាយស្រួលក្នុងការទំនាក់ទំនងហើយជាទីពឹងពុំនាក់របស់អ្នកដទៃ។ មានបីចំណុចដែលយើងគួរពិចារណាដើម្បីចុះចូល(សម្របសម្រួល)ជាមួយមជ្ឈដ្ឋានជុំវិញខ្លួនៈ – កុំត្អូញត្អែ ឬ បដិសេធការងារដែលអ្នកដទៃពឹងពាក់ ឬ ការងារដែលដាក់អោយធ្វើទោះបីជា មិនជាតួនាទីរបស់លោកអ្នកក៏ដោយ….។ បើវាពិបាករហូតដល់ថ្នាក់មិនអាចធ្វើបានលោកអ្នកអាចធ្វើការ ទំនាក់ទំនងដោយទន់ភ្លន់ដើម្បីរកជំនួយ។ – សូមធ្វើការពិចារណាឡើងវិញនូវអ្វីដែលលោកអ្នកបាននិយាយនៅកន្លែងធ្វើការមិនគួរនិយាយ ដឺដង ឬ ប្រើពាក្យសំដីបញ្ឆិតបញ្ឆៀងដាក់អ្នកដទៃនោះទេ។ – គួរជៀសវាងភាសាដែលអាចធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់អ្នកដទៃដូចជាការនិយាយអាសអាភាស ប្រកាន់ពូជសាសន៍ នយោបាយ ឬ ជំនឿសាសានាជាដើម។ រឿងទាំងអស់នេះ វាមិនធ្វើឱ្យប្រាក់ខែលោកអ្នកឡើងនោះទេ។ បើលោកអ្នកនិយាយជាមួយអ្នករួមការងារ ត្រូវប្រកាន់គោលការណ៍ថា “ជាការពិភាក្សាមិនមែនឈ្លោះប្រកែកនោះទេ “។ ៣. ធ្វើខ្លួនឱ្យក្លាយជាប្រយោជន៍សំរាប់អ្នកដទៃ (Be useful) គ្រប់គ្នាសុទ្ធតែមានប្រយោជន៍។ ប៉ុន្ដែលោកអ្នកត្រូវធ្វើឱ្យគេមើលឃើញលោកអ្នកជាអ្នកសំខាន់ជាងការ ងារដែលលោកអ្នកកំពុងធ្វើ។ អាចលើសពីការគិតរបស់លោកអ្នក គឺតំរូវអោយចំណាយពេលដើម្បីអោយចៅហ្វាយលោកអ្នកតាមរយៈ គំនិតច្នៃប្រឌិតនិងមានប្រសិទ្ធិភាពការងារ។ មានវិធី៤យ៉ាងក្នុងការទំនាក់ទំនងទាំងអ្នកខ្ពស់ និង អ្នកទាបៈ a. ដាក់ខ្លួនជាអ្នកផ្ដល់យោបល់ដល់អ្នកដទៃនៅកន្លែងធ្វើការ ជាពិសេសអ្នកចំណូលថ្មី ដូចជាចែករំលែក ចំណេះដឹង និង បទពិសោធន៍ ជាអ្មកចាស់ទុំ ឬអ្នកគណៈគ្រប់គ្រងរបស់ក្រុមហ៊ុនធ្វើបែបនេះគេនឹងនឹកចាំពីអ្នក។ b. ធ្វើដូចជាឧបករណ៍ដែលមានមុខងារច្រើន។ ក្នុងពេលដ៏លំបាកនេះចៅហ្វាយរបស់លោកអ្នកមានគំនិតពី ក្រុមហ៊ុនក្នុងការចំណាយជាពិសេសលើផ្នែកបុគ្គលិកតែម្ដង។ ក្នុងក្រុមរបស់លោកអ្នក និង មិនអាចមានមនុស្សថ្មី ចូលទេ តែអាចនិងមានមនុស្សចេញ។ ពេលនោះមានការងារ ជាច្រើនធ្លាក់លើចៅហ្វាយរបស់លោកអ្នកដោយសារ តែបុគ្គលិកចេញ។ លោកអ្នកអាចជាមនុស្សដែលជួយសំរាលការងារពីចៅហ្វាយលោកអ្នក ដែលកំពុងទទួលរងនូវ កំហុកនៃថ្មបាក់នេះ ដោយការធ្វើការងារមិនប្រកាន់តួនាទី ឬក៏អាចសុំការងារបន្ថែមដោយមិនបាច់គេដាក់អោយ។ c. ក្នុងនោះលោកអ្នកគួរឆ្លៀតឱកាសបណ្ដុះនូវឯកទេស ឬជំនាញក្នុងពេលដែលលោកអ្នកកាន់ការងារ ដែលមិនមែនជាការងាររបស់លោកអ្នកនោះ។ d. បន្ថែមប្រាក់ចំណូលអោយក្រុមហ៊ុនដោយការកាត់បន្ថយចំណាយ និងបន្ថែមសេវាកម្មដល់អតិថិជន។ ៤. ត្រៀមខ្លួនសំរាប់ការងារថ្មីៈ (Be ready for every situation) ប្រាកដណាស់អ្វីៗវាមិនទៀងនោះឡើយ។ ហើយយើងក៏មិនអាចផ្គាប់ចិត្ដអ្នកដទៃបានដែរ ដែលពេលខ្លះ យើងក៏មិនអាចតំរូវចិត្ដខ្លួនយើងបានផង។ ដូច្នេះក្នុងកាលៈទេសៈដ៏លំបាកនេះលោកអ្នកអាចក្នុងបញ្ជីដែលគេត្រូវកាត់ចោលពីបុគ្គលិកក្រុមហ៊ុនក៏ថា បាន ទោះបីជាយើងបានធ្វើអ្វីៗ គ្រប់បែបយ៉ាងដូចបានរៀបរាប់ខាងលើកយ៉ាងណាក៏ដោយ។ មាន ៧ ចំណុចដែលលោកអ្នកត្រូវតៀមសំរាប់កាលៈទេសៈបែបនេះ: a. ត្រូវមានលុយកាក់ខ្លះក្នុងធនាគារ ឬ ជាប្រាក់សុទ្ធជាប់ខ្លួនដើម្បីប្រើប្រាស់ក្នុងពេលពុំមានការងារធ្វើ។ b. ត្រូវសរសេរ CV ទុកជាស្រេចជាពិសេសគឺត្រូវដាក់អ្វីដែលលោកអ្នកទើបតែធ្វើបាន មានសញ្ញាប័ត្រ ទទួលស្គាល់ថ្មី ហើយបង្កើតទំនាក់ទំនងជាមួយភ្នាក់ងារស្វែងរកការងារធ្វើ ទៅតាមជំនាញរបស់លោកអ្នក។ c. បង្កើតទំនាក់ទំនងរបស់លោកអ្នក d. ចូលរួមក្នុងសកម្មភាពផ្សេងៗជាមួយស្ថាប័នធំៗ ហើយបង្កើតទំនាក់ទំនងជាមួយផ្នែកណាដែលជា ជំនាញរបស់លោកអ្នក។ e. បើអាចធ្វើទៅបាន លោកអ្នកអាចសរសេរអត្ថបទមួយ ឬ ជា Presentation ដើម្បីបង្ហាញពីសកម្មភាព របស់លោកអ្នក។ f. ត្រូវដឹងអោយច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅបាននូវអ្វីដែលអ្នកដទៃ (ជុំវិញខ្លួនលោកអ្នក) កំពុងធ្វើ។ g. កុំនៅស្ងៀម ត្រូវបន្ថស្វះស្វែងរកការរៀនសូត្របន្ថែមជំនាញណាដែលទាន់សម័យ និងត្រូវការបន្ថែម ទៀត។ ក្រៅពីចំណុចទាំង៤ខាងលើ អ្វីដែលលោកអ្នកត្រូវដឹង និង ត្រូវធ្វើការការតាមដានស្ថានភាពនៃការវិវឌ្ឍន៍ របស់អង្គភាពលោកអ្នកជាពិសេសជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងផ្ទាល់របស់លោកអ្នក។

ឆ្លើយ​តប

Please log in using one of these methods to post your comment:

ឡូហ្កូ WordPress.com

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី WordPress.com របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

រូប Twitter

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Twitter របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

រូបថត Facebook

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Facebook របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

Google+ photo

អ្នក​កំពុង​បញ្ចេញ​មតិ​ដោយ​ប្រើ​គណនី Google+ របស់​អ្នក​។ Log Out / ផ្លាស់ប្តូរ )

កំពុង​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់ %s

 
%d bloggers like this: